Monday, 13 August 2012

(: raya datang lagi :)

Assalamualaikum...
terasa cepat masa berlalu kini hanya tinggal 5 hari sahaja untuk berpuasa dan selepas itu seluruh umat islam akan menyambut Hari Raya Aidil Fitri. Tanpa disedari mungkin aku banyak melakukan kesalahan mahupun apa juga keburukan. Sungguh insaf pada ini. Tiba-tiba teringatkan perbualan diantara aku dan mak aku. Sebak jadinya.
Mama : Assalamualaikum kak, bila nak balik ni ? Dah sebulan duduk sana. Raya dah nak dekat ni.
Aku    : Walaikumsalam. insyaallah hari jumaat ni sampai lah kakak kat rumah ma. Tu lah pasal, buatkan akak risau pun ada.
Mama : tak boleh ke balik awal sikit. Kat sini tak ada orang nak mengemas rumah, tak ada orang nak buat kuih. Nak harapkan siapa lagi kalau bukan kakak.
Aku    : tak boleh la ma, poli x bagi cuti. Jumaat baru cuti. Insyaallah kakak cuba bantu apa yang boleh.
Mama : baju raya akak pun tak beli lagi. Nanti balik kita beli ye. Maaf , mama sibuk.
Aku    : tak apa ma, akak tak kisah. baru ke lama sama je. Yang penting raya dengan mama dan keluarga.
Mama : insyaallah.
Aku    : ok lah mama, kakak nak buat assignment sikit ni. Assalamualaikum.
Mama : belajar pandai-pandai tau. Walaikumsalam.


p/s : kakak memang tak kisah ada baju raya baru atau tak mama sebab akak bersyukur sebab masih berpeluang untuk beraya bersama keluarga. Mama jangan risau tau. :)

No comments:

Post a Comment

(: flying kiss untuk Cik Lala :)